RSS

Social Media trends 2012 I

06 Mrt

Nu 2011 zo’n beetje voorbij is (…nog 3 nachtjes slapen en het vuurwerk kan afgestoken worden) en wij ons klaarmaken om volle goede moed 2012 binnen te stappen, zien wij dat allerlei mensen de kristallen bol hebben geraadpleegd om voorspellingen te doen rondom de social media. Mijn zoektocht heeft veel voorspellingen en trends opgeleverd. Uit de verzameling trends voor 2012 heb ik een lijst van 7 gemaakt.

De Social Media Trends voor 2012

social media

Social Commerce -Social Commerce neemt serieuze vormen aan. Het zit nu nog in het begin stadium, net zoals Social Media recentelijk. Met de toenemende importantie van beoordelingen en aanbevelingen en de invloed die deze hebben op het consumenten gedrag, zullen we zien dat social commerce niet meer een ‘add on” kanaal is. Als het goed toegepast wordt zal social commerce in staat zijn om serieuze verkoop volumes te genereren in vergelijking met de traditionele kanalen.

social media

Beïnvloeden: Wie is wie in Social Media – Volgens de Social Media Explorer gaan wij in 2012 zien dat merken en bedrijven meer de nadruk gaan leggen op het identificeren wie er nu werkelijk invloed heeft in hun markt. De race tussen de platformen die de invloed meten, zoals Klout, PeerIndex en Kred, zal voortduren door het streven een systeem te creëren wat in staat is de top beïnvloeders te belonen in de niche markten.

social media

Sommige gezichten blijven -En dat is het gezicht van Facebook. In 2012 zal Facebook mer dan een miljard gebruikers hebben en beursgenoteerd zijn. Facebook zal dan het besturingssysteem zijn van de Social Media – op je smartphone, tablet, PC en het web.

social media

Gamification: Spelen om te winnen – Social gaming zal het gedrag van mensen gaan beïnvloeden in de echter wereld (IRL).

“Game-like qualities are emerging within a number of social apps in your browser or mobile device. From levels, to leaderboards, to badges or points, rewards for participation abound. It’s likely that the trend will have to evolve given how [much] competition for our time and attention this gaming creates,” volgens Armano in zijn post op Harvard Business Review.

social media

Meten = weten = verbeteren: Hoe goed doe je het nu eigenlijk? – Bedrijven zullen beter moeten worden in het meten van hun social media activiteiten om meer en betere geïntegreerde marketing campagnes te kunnen voeren in 2012. Aldus een recent rapport op eMarketer.

De waarden die wij gaan meten zullen gaan van het tellen van impressies, abonnees en volgers naar nieuwe manieren om prospect conversie en generen van omzet te kunnen meten.

In het rapport van Adam Metz op commpro.biz zegt hij dat wij kunnen verwachten dat er meer sociale platformen en social media management systemen zullen komen die de mogelijkheid gaan bieden om de ROI te maximaliseren.

Voor veel bedrijven wordt het belangrijk om de social media ROI te kunnen meten het komende jaar.

social media

Social TV – De eerste signalen zijn zichtbaar, internet en TV zullen meer en meer aan elkaar worden gekoppeld. Onze sociale activiteiten worden steeds meer een onderdeel van de TV beleving.

In zijn post op Harvard Business Review zegt Armano hier het volgende over: ‘For many of us, watching television is already a social act, whether it’s talking to the person next to you, or texting, tweeting, and calling friends about what you’re watching. But television is about to become a social experience in a bigger and broader sense. The X Factor now allows voting via Twitter and highlights other social promotions, which encourages viewers to tap social networks while they watch. Another way media consumption is becoming social comes from a network called Get Glue which acts as something of a Foursquare for media. Participants can “check-in” to their favorite shows (or other forms of media) and collect stickers to tell the world what programs they love. Watch for more of this this year as ratings rise for socially integrated shows’.

Advertenties
 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 6 maart 2012 in Trends

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

 
%d bloggers liken dit: